17 Ekim 2012 Çarşamba

El Terlemesi Nedenleri, Doktora Gidince Ne Yapılacak?

Merhaba. Ben Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi' nde okumakta olan bir öğrenciyim. Şu an sizinle olan ortak noktalarımızdan biri de bu siteye girdiğinize göre sizde de var olma olasılığı yüksek olan, aşırı terleme hastalığı. Hastalığı en iyi bilen kişi onu geçiren kişidir. O yüzden tıpçı da olduğum için bu sitede size nedenleri,tedavisi, tedavilerin işe yarayışı, fiyatları konusunda gerekli bilgileri vermeye karar verdim. Yazıların altına yorumlarınızı, kullandığınız bir e-mail adresiyle birlikte yazarsanız cevap da yazacağım sorularınız ve şikayetlerinizle ilgili. (Ben tedavi oluyorum ve düzeldim)

 Aşırı terleme ( Hiperhidroz) özellikle elleriniz ve ayaklarınızdaysa bu durumdan sıkıldınız ve hastanede bir Dermatoloji uzmanına gittiniz. İlk yazımda anlattığım şekilde şikayetlerinizi söylediniz. Bu durumda doktorunuz sizden tahlil isteyecek tiroid hormonlarından mı kaynaklanıyor diye. Sonuçlarınız normalse sempatik aktiviteniz fazla olabilir,bazen de psikolojik olabilir. Tıp, henüz "sebebi şudur" diye kesin bir karar vermiyor çünkü bugüne kadar bu rahatsızlığın sebebi bulunamadı. Ama korkmayın ki zararlı değil ve tedavisi var.

Öncelikle doktorunuz size bir krem verecek Terkur, Tereson gibi ve bu kremi kullandıktan sonra gelip doktorunuza söyleyeceksiniz işe yarayıp yaramadığını. (Ben bu tip kremleri alerjim olduğu için kullanamıyordum. Zaten işe yaramamışlardı bende.Sizde yarayabilir belki.) Eğer işe yaramadıysa, alerji yaptıysa,ellerde kızarıklık,şişlik yaptıysa; doktorunuz Galvanoterapi önerecek. Galvanoterapi cihazı(veya iyontoforez cihazı olarak da geçer) ellerinizi ve ayaklarınızı su dolu leğen içine koyarak günde 20 miliamper( yani çok çok küçük elektrik) elektrik veren, yaklaşık 20cm x20 cm x10 cm ebatında bir alettir.TERLEME TEDAVİSİNDE EN ETKİLİ YÖNTEMDİR, DOKTORLARIN EN ÇOK YÖNLENDİRDİKLERİ VE SEVDİKLERİ TEDAVİDİR, YAN ETKİSİ YOKTUR.Ayrıca bir tıp öğrencisi olarak benim de kullandığım ve sonuç aldığım yöntemdir. Artık ellerim terlemiyor :)
Günde 20 dakika uygulanır. Elleriniz ve ayaklarınız su ile dolu leğen veya kap içindedir. Uygulamanızın 7. gününde ellerinizin terlemesi kesilir genelde. 7 günden sonra 20 güne ne kadar yaklaşırsanız bu sizin aleti kullanmadan kaç ay idare edebileceğinizi belirler. Örneğin ben geçen senelerde üniversitemin hastanesinde(Ege Tıp) 12 seans gittiğimde 1,5-2 ay boyunca elim hiç terlemiyordu. 2 ay sonra yavaş yavaş eski haline gelmeye başlıyor.20 seansa yaklaşırsanız 4-5 ay idare ettiği söyleniyor.Terleme başlayacak gibi olursa bu sefer her gün değil haftada bir kere gibi, yani daha az sıklıkla yapılarak önleniyor. Ben sürekli sınavlarımız ve derslerimiz olduğu için 12 seansta bıraktım. Bu sene galvanoterapi aleti satın aldım ve 20 seansı tamamladığımda kaç ay idare ettiğini buraya yazacağım.
 Botox da bir tedavi yöntemi ama 400 tl gibi bir para ödeyip sadece 6 ay terlemeyi keseceğine, 750 tl verip bir galvanoterapi aleti alırım ki sonuna kadar terlemeyi durdursun.
Bir de ameliyat yöntemi var. Galvanoterapi, 10 kişiden birinde etkisiz olabiliyor.O yüzden bu bir kişi de Ets denilen yöntemi tercih edebilir. Eğer Galvanoterapi işe yarıyorsa ameliyat olunmaması tercih ediliyor.
Peki galvanoterapi aletini nereden bulacaksınız? Normalde üniversite hastanelerinde olur. Mesela Ege'de var. İl merkezlerinde veya büyük şehir hastanelerinde de olur. Bunların dışında olmayabilir belki. Veya bu aletlerden satın alabilirsiniz. Kaliteli ve uygun fiyata nasıl alabileceğinizi,nasıl aldığımı bir sonraki yazımda anlatacağım.Geçmiş olsun.

8 yorum:

  1. hocam bu cihaz bulunduğum ildeki hastanelerde yok cihazı alıp evde uygulamak istiyorum bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Slm.adım kerem bu hastaligada 8 yaşındaki kızım yaşıyor ilkin doktora gittiğimizde terkur diye bi krem verdi ikinci gittiğimizde de iontoferez diye bi cihaz almamızı önerdi bende bu siteye girdim ve sizin yorumunuzu gördüm okudum ve azda olsa içime bi şu serpildi ben o cihazı alacam Allah'ın izniyle ve burdada sizi takip edicem bana bu cihazı nerde ve nasıl alabileceğimi söylerseniz çok sevinicem teşekkürler

      Sil
  2. iyi günler iyontoroferez tedavisi el ve ayak terlemesini bir süre zarfında tamamen kesiyor mu ? (2-12 hafta gibi) yoksa sadece azaltıyor mu

    YanıtlaSil
  3. Merhaba!!!

    Mali yardıma mı ihtiyacınız var?

    * $1000 - $10,000,000 aralığında
    * 3% faiz oranı
    * Uygun fiyatlı kredi geri ödeme planları

    Her türlü krediyi şu adresten e-postayla almak için lütfen bizimle iletişime geçin: universalfunds1@hotmail.com
    Hücre numarası: +1 (914) 517-3229

    İçtenlikle.
    Selamlar.

    YanıtlaSil
  4. Benimde sürekli el ve ayaklarım terliyor ve bu durum çok rahatsız edici nasıl bi tedavi öneriyorsunuz

    YanıtlaSil
  5. Bu kamuoyu için bir duyuru, biz böbrek satın almakla ilgileniyoruz ve hastalarımızı kurtarabilmek için farklı böbrek bağışçılarıyla çalışmak istiyoruz, böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen bizimle iletişime geçin; hastamıza böbrek bağışı için eşleşme ve her ödülü büyük ödüller bekliyor.
    E-postamızda bize ulaşın: jupitermedicalcentreinc@gmail.com
    veya whatsapp'ta bizimle iletişime geçin: +1 (515) 293-5520

    YanıtlaSil
  6. Bu Mayo Clinic'ten genel bir mesajdır ve böbrek satın almakla ilgileniyoruz, eğer bir böbrek satmak istiyorsanız, lütfen aşağıdaki e-posta adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçin.
    mayocareclinic@gmail.com
    Not: Bu güvenli bir işlemdir ve güvenliğiniz garanti edilir.
    Daha fazla bilgi için lütfen bize bir e-posta mesajı gönderin.

    YanıtlaSil